Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και Ευρωπαϊκή Ένωση συντονίζονται για τις συνομιλίες στο Κυπριακό
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, σχεδιάζει άτυπη διάσκεψη 5+1, πιθανότατα στη Γενεύη στα τέλη Ιουλίου, με στόχο την επανέναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακό. Η προσωπική απεσταλμένη του ΓΓ, Μαρία Άνχελα Ολγκίν, συναντάται αυτή την εβδομάδα με τον κ. Γκουτέρες στη Νέα Υόρκη και την επόμενη εβδομάδα θα μεταβεί στις Βρυξέλλες για επαφές με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Αντόνιο Κόστα, και ενδεχομένως με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί τη δημιουργία μηχανισμού για τη διασφάλιση της εναρμόνισης μιας μελλοντικής συμφωνίας με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Παράλληλα, αναμένεται ο διορισμός νέου απεσταλμένου της ΕΕ για να διαδεχθεί τον Γιοχάνες Χαν. Η ελληνοκυπριακή πλευρά υποστηρίζει ενεργά την εμπλοκή της ΕΕ, θεωρώντας ότι θα ασκήσει πίεση για εποικοδομητική στάση από την τουρκική πλευρά. Ωστόσο, η στάση της Τουρκίας παραμένει άγνωστη, καθώς δεν έχουν υπάρξει επίσημες τοποθετήσεις για τη διάσκεψη.