Συνεδρίασε το Εθνικό Συμβούλιο για τις εξελίξεις στο Κυπριακό
Στις 22 Ιουνίου 2026, το Εθνικό Συμβούλιο συνεδρίασε με τη νέα του σύνθεση για να ενημερωθεί από τον Πρόεδρο Νίκο Χριστοδουλίδη σχετικά με το Κυπριακό. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στις επαφές του με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ερσίν Τατάρ, την απεσταλμένη του ΟΗΕ Μαρία Άνχελα Ολγκίν και αξιωματούχους της ΕΕ. Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης δήλωσε ότι υπάρχει κοινή διαπίστωση για αυξημένη κινητικότητα λόγω της πρωτοβουλίας του Αντόνιο Γκουτέρες. Στόχος είναι η σύγκληση μιας άτυπης διευρυμένης συνάντησης με τις εγγυήτριες δυνάμεις (Ελλάδα, Τουρκία, Ηνωμένο Βασίλειο) στα τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων. Ο Πρόεδρος υπογράμμισε ότι η παραίτηση του Κιρ Στάρμερ δεν επηρεάζει τις διαδικασίες. Το Εθνικό Συμβούλιο αναμένεται να συγκληθεί εκ νέου μετά την επόμενη επίσκεψη της κας Ολγκίν στην Κύπρο. Οι πολιτικές δυνάμεις τόνισαν την ανάγκη ενότητας για την αξιοποίηση της περιόδου μέχρι τον Δεκέμβριο.