Η Κύπρος υπέγραψε συμβάσεις για συστήματα αποθήκευσης ενέργειας
Ο Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ) και η Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (CyTA) υπέγραψαν συμφωνία ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ για την εγκατάσταση μεγάλων συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Το έργο περιλαμβάνει την τοποθέτηση μπαταριών ισχύος 120MW σε υποσταθμούς στη Λευκωσία, την Πάφο και τη Λάρνακα, με στόχο την έναρξη λειτουργίας τους το καλοκαίρι του 2027. Ο Υπουργός Ενέργειας Μιχάλης Δαμιανός δήλωσε ότι τα συστήματα θα μειώσουν τις περικοπές ενέργειας από ΑΠΕ, αποθηκεύοντας το πλεόνασμα ηλιακής ενέργειας. Ο σύμβουλος Χρήστος Τσίγκης ανέφερε ότι το σύστημα θα έχει χωρητικότητα 400 MWh και μπορεί να περιορίσει τις απώλειες οικιακών φωτοβολταϊκών έως και 80%. Στοιχεία δείχνουν ότι οι περικοπές ενέργειας αυξήθηκαν από 1.560 MWh το 2024 σε 46.000 MWh τους πρώτους μήνες του 2026. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της ευστάθειας του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας.