Διπλωματικές προσπάθειες για επανέναρξη των συνομιλιών στο Κυπριακό
Ο Πρόεδρος Νίκος Χριστοδουλίδης συγκάλεσε το Εθνικό Συμβούλιο στις 22 Ιουνίου 2026 για να ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς σχετικά με τις διπλωματικές εξελίξεις στο Κυπριακό. Στόχος της πρωτοβουλίας των Ηνωμένων Εθνών είναι η σύγκληση μιας άτυπης διευρυμένης συνάντησης στα τέλη Ιουλίου, η οποία θα λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την επανέναρξη των συνομιλιών εντός του συμφωνημένου πλαισίου. Η Μαρία Άνχελα Ολγκίν μεταβαίνει στη Νέα Υόρκη για συντονισμό με τον Αντόνιο Γκουτέρες και ακολούθως στις Βρυξέλλες για επαφές με τον Αντόνιο Κόστα και την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Η ελληνοκυπριακή πλευρά επιμένει σε λύση μίας κυριαρχίας και μίας ιθαγένειας, απορρίπτοντας οποιαδήποτε αλλαγή της βάσης της διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας. Οι πολιτικές δυνάμεις τόνισαν την ανάγκη ενότητας, με το ΑΚΕΛ να ζητά συνέχιση από το Κραν Μοντάνα του 2017 και το ΕΛΑΜ να παραμένει αντίθετο στη λύση ομοσπονδίας. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διευκρίνισε ότι η παραίτηση του Βρετανού πρωθυπουργού Κιρ Στάρμερ δεν επηρεάζει τη διαδικασία. Νέες διαβουλεύσεις αναμένονται εντός του Ιουλίου μετά την επιστροφή της κ. Ολγκίν στην Κύπρο.