Προσπάθειες του ΟΗΕ για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό
Η προσωπική απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, Μαρία Άνχελα Ολγκίν, βρίσκεται στη Νέα Υόρκη για διαβουλεύσεις με την αναπληρώτρια ΓΓ Ρόζμαρι ΝτιΚάρλο και τον Αντόνιο Γκουτέρες, με στόχο τη σύγκληση άτυπης πενταμερούς διάσκεψης στα τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου. Μετά τις επαφές της στις ΗΠΑ, η κ. Ολγκίν θα μεταβεί στις Βρυξέλλες για συναντήσεις με Ευρωπαίους αξιωματούχους. Στις 16 Ιουλίου, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ θα εξετάσει εκθέσεις για την ειρηνευτική δύναμη (UNFICYP) και τις καλές υπηρεσίες, ενώ ο Χασίμ Ντιάν θα ενημερώσει το Συμβούλιο τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει ενημέρωση για δεύτερη πολυμερή συνάντηση, υπογραμμίζοντας την επικέντρωση στην επιτυχία της επερχόμενης. Οι πολιτικές συζητήσεις στην Κύπρο συνεχίζονται σχετικά με τη μορφή των διαπραγματεύσεων και τη συμβατότητα με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Με την επιστροφή της στην Κύπρο, η κ. Ολγκίν αναμένεται να συναντηθεί με τον Πρόεδρο Νίκο Χριστοδουλίδη και τον Τουφάν Έρχιουρμαν για να μεταφέρει τα αποτελέσματα των επαφών της.