AI Generated Image
Σύνθεση AI Πηγές: 8

Διυπουργική σύσκεψη για την κατάχρηση αναρρωτικών αδειών στον δημόσιο τομέα

Στις 19 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε διυπουργική σύσκεψη στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως στην Κύπρο, με σκοπό την αντιμετώπιση του διαχρονικού προβλήματος κατάχρησης αναρρωτικών αδειών στον δημόσιο τομέα, με έμφαση στην Αστυνομία και τις Φυλακές. Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Υπουργοί Δικαιοσύνης Κώστας Φυτιρής, Οικονομικών Μάκης Κεραυνός, Υγείας Νεόφυτος Χαραλαμπίδης και Εργασίας Μαρίνος Μουσιούττας. Διαπιστώθηκε ότι οι συχνές και αδικαιολόγητες απουσίες προκαλούν δυσλειτουργίες στις κρατικές υπηρεσίες και επιβαρύνουν το ευσυνείδητο προσωπικό. Μεταξύ των προτάσεων που εξετάζονται είναι η εναρμόνιση με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε για παρατεταμένες άδειες ο μισθός να περιορίζεται στο 65%. Παράλληλα, η Ελεγκτική Υπηρεσία έχει εντοπίσει ύποπτα ιατρικά πιστοποιητικά, ειδικά στο Τμήμα Φυλακών, υπόθεση που βρίσκεται υπό διερεύνηση από τη Νομική Υπηρεσία. Αναμένεται να ξεκινήσει διάλογος με τη Συντεχνία Δημοσίων Υπαλλήλων, προτού κατατεθούν τελικές προτάσεις στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη Βουλή.

Πρωτότυπες Πηγές