Ο Μάρκο Ρούμπιο επισκέπτεται χώρες του Κόλπου για τη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν
Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο πραγματοποιεί περιοδεία από τις 23 έως τις 25 Ιουνίου 2026 στις χώρες του Κόλπου για να παρουσιάσει την προκαταρκτική συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επισκέψεις στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, με στόχο τη διαβούλευση με το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου, στο οποίο συμμετέχουν επίσης η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ και το Ομάν. Η συμφωνία αποσκοπεί στον τερματισμό της σύγκρουσης που ξεκίνησε στις 28 Φεβρουαρίου 2026 μετά από αμερικανοϊσραηλινά πλήγματα κατά του Ιράν. Τα κράτη της περιοχής εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες για το σχέδιο, ειδικά για την απουσία περιορισμών στο βαλλιστικό πρόγραμμα του Ιράν και τη δημιουργία ενός ταμείου ανοικοδόμησης 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Υπάρχουν φόβοι ότι η Τεχεράνη μπορεί να αξιοποιήσει τα κεφάλαια για στρατιωτική αναβάθμιση και επέκταση της επιρροής της σε κρίσιμες θαλάσσιες οδούς. Τα κράτη του Κόλπου, που παρείχαν επιμελητειακή υποστήριξη στις ΗΠΑ κατά τον πόλεμο, αισθάνονται αιφνιδιασμένα από τους όρους του μνημονίου. Ο Ρούμπιο καλείται να αντιμετωπίσει την ανασφάλεια των συμμάχων για τη μεταβολή των ισορροπιών ασφαλείας στην περιοχή.