AI Generated Image
Σύνθεση AI Πηγές: 4

Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο επισκέπτεται τις χώρες του Κόλπου για να συζητήσει τη συμφωνία με το Ιράν

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο ξεκίνησε περιοδεία στις χώρες του Κόλπου, αρχής γενομένης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για να κατευνάσει τις ανησυχίες σχετικά με το πρόσφατο μνημόνιο κατανόησης μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν. Ο Ρούμπιο αναμένεται να συναντηθεί με τον πρόεδρο των Εμιράτων, Μοχάμεντ μπιν Ζαγέντ αλ Νάχιαν, ενώ θα ακολουθήσουν επαφές στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν με το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου. Στα κύρια σημεία τριβής περιλαμβάνεται ένα ταμείο ανασυγκρότησης 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το Ιράν, το οποίο προκαλεί φόβους για ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Τεχεράνης, καθώς και η έλλειψη περιορισμών στο πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων. Παράλληλα, αυξήθηκε η ένταση στα Στενά του Ορμούρζ, καθώς το Ιράν και το Ομάν υπογραμμίζουν την κυριαρχία τους, ενώ ο Ρούμπιο ξεκαθάρισε ότι οι ΗΠΑ δεν θα αποδεχθούν την επιβολή διοδίων στη διεθνή αυτή οδό. Η επίσκεψη πραγματοποιείται στον απόηχο των αμερικανοϊσραηλινών πληγμάτων κατά του Ιράν που ξεκίνησαν στις 28 Φεβρουαρίου 2026. Οι ηγέτες των χωρών της περιοχής ανησυχούν ότι η συμφωνία μπορεί να ανατρέψει την ισορροπία ασφαλείας υπέρ της Τεχεράνης.

Πρωτότυπες Πηγές