Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Λαβρόφ επικρίνει τον ρόλο των ΗΠΑ και της Ευρώπης στην Ουκρανία
Στις 23 Ιουνίου 2026, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ μίλησε σε ξένους διπλωμάτες στη Μόσχα σχετικά με τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Ο Λαβρόφ δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εγκαταλείψει τον ρόλο του αμερόληπτου μεσολαβητή, επιλέγοντας την εντατικοποίηση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Παράλληλα, άσκησε κριτική στις ευρωπαϊκές χώρες για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας προς την Ουκρανία. Κατά την άποψή του, η στρατιωτική υποστήριξη της Ευρώπης καθιστά την περιοχή εκ νέου απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια. Τα σχόλια αυτά αντικατοπτρίζουν την τρέχουσα ρωσική διπλωματική στάση για την ανάμειξη της Δύσης στον πόλεμο. Δεν υπήρξε άμεση επίσημη αντίδραση από τις ΗΠΑ ή την Ευρωπαϊκή Ένωση στις δηλώσεις αυτές. Η εκτίμηση διατυπώθηκε κατά τη διάρκεια επίσημης συνάντησης στη Μόσχα.