Το έργο Mind the Mum αναφέρει υψηλά επίπεδα προβλημάτων ψυχικής υγείας στην περιγεννητική περίοδο
Έρευνα που διεξήχθη στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Mind the Mum εντόπισε σημαντικά συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους σε μητέρες στην Κύπρο και τη Σλοβενία. Το έργο, υπό την καθοδήγηση του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) από το 2024, ανέλυσε δεδομένα από περισσότερες από 1.000 μητέρες μέσω ερωτηματολογίων και ομάδων εστίασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μία στις δύο γυναίκες στην Κύπρο παρουσιάζει συμπτώματα που χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης, ενώ πολλές περιέγραψαν την εμπειρία του τοκετού ως επώδυνη. Το έργο συγκεντρώνει ειδικούς από την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Πολωνία και την Ισπανία, ενώ πραγματοποιήθηκε ενδιάμεση συνάντηση στο Πανεπιστήμιο του Γκντανσκ στις 10-11 Ιουνίου. Οι ερευνητές προτείνουν την υιοθέτηση συστηματικών προγραμμάτων ανίχνευσης, την καλύτερη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας και τη θέσπιση ολοκληρωμένων πολιτικών δημόσιας υγείας. Επιστημονική συντονίστρια του έργου είναι η Δρ. Ελένη Χατζηγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαιευτικής στο ΤΕΠΑΚ.