Το ΔΗΚΟ προτείνει τη σύνδεση του εθνικού ενεργειακού πλούτου με το συνταξιοδοτικό σύστημα
Την Πέμπτη, το Δημοκρατικό Κόμμα (ΔΗΚΟ) κατέθεσε δύο προτάσεις νόμου που στοχεύουν στη χρήση του εθνικού ενεργειακού πλούτου για την ενίσχυση του συνταξιοδοτικού συστήματος της Κύπρου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του κόμματος, Νικόλα Παπαδόπουλο, η πρωτοβουλία επιδιώκει τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συστήματος κοινωνικών ασφαλίσεων. Οι προτάσεις αφορούν τροποποιήσεις στον περί Δημοσιονομικής Ευθύνης και Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμο, καθώς και στον περί Εθνικού Ταμείου Επενδύσεων και Κυπριακού Οργανισμού Διαχείρισης Επενδύσεων Νόμο. Τα δύο νομοσχέδια λειτουργούν συμπληρωματικά, επιτρέποντας στο κράτος να κατευθύνει πόρους από το Εθνικό Ταμείο Επενδύσεων για τη βελτίωση των συντάξεων των δικαιούχων του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί εκπλήρωση βασικής προεκλογικής δέσμευσης του κόμματος. Κάλεσε δε τα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα να στηρίξουν την πρωτοβουλία, χαρακτηρίζοντάς την ως έναν υπεύθυνο και θεσμικό τρόπο αξιοποίησης των ενεργειακών πόρων προς όφελος της κοινωνίας. Δεν ανακοινώθηκαν συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία για τις προβλεπόμενες αποδόσεις.