Η Κύπρος αντιμετωπίζει την έλλειψη νοσηλευτών στα κρατικά νοσοκομεία με πιθανή πρόσληψη προσωπικού από τρίτες χώρες
Ο Υπουργός Υγείας της Κύπρου, Νεόφυτος Χαραλαμπίδης, ανακοίνωσε ότι τα κρατικά νοσοκομεία αντιμετωπίζουν έλλειψη περίπου 600 νοσηλευτών. Κατά την παρουσίασή του στην κοινοβουλευτική επιτροπή υγείας, ο υπουργός τόνισε ότι η έλλειψη αυτή επηρεάζει την ασφάλεια των ασθενών και τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού. Ως πιθανό βραχυπρόθεσμο μέτρο, το υπουργείο εξετάζει την πρόσληψη νοσηλευτών από χώρες εκτός ΕΕ, περιορίζοντας το ποσοστό σε έως και 10% ανά νοσηλευτικό ίδρυμα. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτουν καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας και θα λαμβάνουν άδειες εργασίας διάρκειας δύο ετών, χωρίς δικαίωμα ανάληψης θέσεων προϊσταμένου βάρδιας. Ο υπουργός διευκρίνισε ότι το μέτρο είναι συμπληρωματικό και δεν στοχεύει στην αντικατάσταση του υφιστάμενου προσωπικού. Προγραμματίζεται διάλογος με τις συντεχνίες, ενώ η κυβέρνηση διενεργεί μελέτη για τον προγραμματισμό των αναγκών στον τομέα της υγείας.