Η Ελλάδα ανακοινώνει επένδυση 350 εκατομμυρίων ευρώ στην τεχνολογία του διαστήματος
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε σχέδιο επενδύσεων ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του εγχώριου διαστημικού τομέα κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Greece in Orbit» με τον ιατρό διαστημικών αποστολών Αδριανό Γολέμη, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος τεχνολογιών και στις υφιστάμενες δυνατότητες της χώρας. Οι διαστημικές εφαρμογές θα χρησιμοποιηθούν για την έγκαιρη ανίχνευση δασικών πυρκαγιών και φυσικών καταστροφών. Παράλληλα, προβλέπεται η χρήση δορυφόρων για την παρακολούθηση καλλιεργειών σε συνδυασμό με το Κτηματολόγιο, ώστε να επιτευχθεί διαφάνεια στις αγροτικές επιδοτήσεις. Οι εφαρμογές θα καλύπτουν επίσης τη θαλάσσια επιτήρηση για λόγους εθνικής άμυνας, ενώ οι τεχνολογίες διπλής χρήσης δεν αποκαλύφθηκαν για λόγους ασφαλείας. Οι δράσεις αυτές στοχεύουν στην παροχή οφελών στους πολίτες και στην ενίσχυση των εξαγωγικών δυνατοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων.